تغییر ناگهانی ساعت کاری ادارات از امروز ۱ تیر ۱۴۰۵

با افزایش دمای هوا و رشد مصرف برق در کشور، موضوع مدیریت انرژی دوباره در دستور کار قرار گرفته و برخی استانها تغییر ساعت کاری ادارات را اجرا کردهاند.
تغییر ساعت کاری ادارات در بوشهر از امروز
در تازهترین تصمیم، ساعت کاری دستگاههای اجرایی استان بوشهر از امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ تغییر کرد. بر اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر، ساعت کاری ادارات این استان تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود.
دلیل تغییر ساعت کاری ادارات
فردین اسلامیراد اعلام کرد این تصمیم با هدف مدیریت مصرف انرژی، حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشیهای احتمالی اتخاذ شده است. همچنین تأکید شد که کارکنان باید باقی ساعات موظفی خود را به صورت دورکاری جبران کنند.
دستگاههای مستثنی از تغییر ساعت کاری
برخی دستگاهها از این تصمیم مستثنی هستند، از جمله:
- واحدهای خدماترسان و عملیاتی
- شهرداریها در بخش اجرایی و خدماتی
- مراکز درمانی و بیمارستانها
- پاسگاههای نظامی و انتظامی
- نیروهای شیفت گردان
- واحدهای مشمول ماده ۱۲ قانون امور گمرکی
وضعیت بانکها و مصرف برق ادارات
ساعت کاری بانکها توسط کمیسیون هماهنگی بانکهای استان و با هماهنگی استانداری اعلام میشود. همچنین ادارات موظف شدهاند دمای سیستمهای سرمایشی را روی ۲۴ درجه تنظیم کرده و پیش از پایان کار سیستمها را خاموش کنند.
احتمال اجرای طرح در سایر استانها
با توجه به موج گرما و افزایش مصرف برق، احتمال دارد در روزهای آینده سایر استانها نیز تصمیم مشابهی برای تغییر ساعت کاری ادارات اتخاذ کنند.
در حال حاضر تغییر ساعت کاری فقط در برخی استانها از جمله بوشهر اجرا شده اما ادامه شرایط جوی میتواند باعث گسترش این سیاست در سطح کشور شود.







سلام خواهشا یه فکری هم به حال دانشگاه آزاد بکنید آقایون ظاهراً حال بلند شدن از رختخواب را ندارد ساعت کاری را 8 تا 14 قرار داده اند .